Saturday, January 22, 2011

Mexicansk kjerringraad.

Okei, jeg, Mari, er solbrent. Noe som allerede er beskrevet i tidlgere innlegg. Alle som har vaert solbrent vet at dette ikke er saerlig digg. Jeg snakket med en innfoedt paa oeyen om dette, og han ga meg et mexicansk kjerringraad. "Kjoep en pakke melk, fukt et klede med dette og legg det paa omraadet du er brent paa." Han mente nemlig at vitaminene i melka var bra for kroppen og det ville kjoele ned det brente paa huden min.

Saa i gaar kjoepte jeg en pakke melk, ba om et ekstra haandkle i resepsjonen paa hotellet, fuktet det og la det over partiene jeg er mest solbrent.

For dere som naa lurer paa om det hjalp, nei. Jeg endte opp med aa lukte sur melk og lakenet paa sengen fikk òg melk paa seg, saa naa lukter det ogsaa surt. (Jeg fikk dusjet sa jeg luktet ikke surt saa lenge)

Jeg har naa gaatt tilbake til aa bruke Alo Vera, og kommer nok til aa holde meg til akkurat det. Jeg har ogsaa holdt meg unna solen i to dager naa, saa jeg er allerede mye bedre :)

Viva Mexico!

No comments:

Post a Comment